ანიმაციური ფილმები
(მულტფილმები)
1. ანიმაცია
2.ხელით ნახატი ანიმაცია
3.თოჯინური ანიმაცია
4.კომპიუტერული ანიმაცია
5.ყველაზე ცნობილი ანიმაციური ფილმები
5. მულტიპლიკაციური სტუდიები
6.მულტიპლიკაციის აღსანიშნავი თარიღები
7.ცნობილი მულტიპლიკაცუირი პერსონაჟები
8.ანიმაცია, და ბიზნესი
9. პირველი მულტფილმი
10.სურათები
პუნქტი #1
I საკითხი:
ანიმაცია
ანიმაცია_მულტიპლიკაცია ლათინური სიტყვაა და ქართულად გამრავლებას ნიშნავს, სტატიკური გამოსახულებების დროში მონაცვლეობით შექმინილი მოძრაობის ოპტიკური ილუზიაა. კინოპროდუქციაში ანიმაციის სახელით ცნობილია ტექნიკა რომლის დროსაც ფილმის თითეული კადრი იქმნება ინდივიდუალურად. ეს კადრები შეიძლება იქმნებოდეს კოპიუტერის ნახატი გამოსახულებების ფოტოგრაფირების ან სანიმუშო ერთეულისთვის განმეორებითი მცირე ცვლილებების გაკეთებისა და შედეგის სპეციალური ანიმაციური კამერით გადაღების საშუალებით
.გრაფიკული ანიმაციის ფუძემდებლად ითვლება ფრანგი მხატვარი - კარიკატურისტი ემილ კოლი. 1908 წლის 17 აგვისტოს პარიზში პირველად აჩვენეს მისი ნახატი ფილმი „ფანტასმაგორია“, რომელშიც კოლმა ანიმაციური (კადრობრივი) გადაღების გამოყენებით „გააცოცხლა“ (აამოძრავა) თავისი ნახატი მოთხრობების პერსონაჟები.
20-იან წლებში დასავლეთ ევროპის ქვეყნებში ძირითადად ექსპერიმენტული, უფრო ხშირად აბსტრაქტული ანიმაციური ფილმები იქმნებოდა. დიდი პოპულარობა მოიპოვა აშშ-ში ძმები ფლეიშერების ფილმებმა, ხოლო შემდეგ -- რეჟისორისა და პროდიუსერის უოლტ დისნეის მრავალრიცხოვანმა სერიულმა ფილმებმა: „ფიფქია და შვიდი ჯუჯა“ (1938), „პინოქიო“ (1939), „ბემბი“ (1942) და სხვა.
II საკითხი
მულტიპლიკატორები
ანიმაციის შექმნაზე მუშაობენ მრავალი მიმდინარეობის მხატვრები, მათ შორისაა:
პერსონაჟების მხატვარი:
პერსონაჟების ვიზუალის შემქმნელი კონტურების მხატვარი: მხატვარი რომლის დანიშნულებაც არის, ნახატის ქაღალდიდან ცელულოიდის ნაჭერზე გადატანა.
პერსონაჟების ვიზუალის შემქმნელი კონტურების მხატვარი: მხატვარი რომლის დანიშნულებაც არის, ნახატის ქაღალდიდან ცელულოიდის ნაჭერზე გადატანა.
მხატვარ-მულტიპლიკატორი: მოქმედებების შექმნის მხატვარი, რომელიც მნიშნველოვანი ფაზების შექმნას ემსახურება
დამდგმელი მხატვარი: მთავარი მხატვარი ანიმაციური ფილმისა. რეჟისორთან ერთად დამდგმელი მხატვარი განსაზღვრავს ვიზუალურ სტილს მომავალი მულტფილმისთვის.
ჩანახატების მხატვარი: მხატვარი, რომელიც ქმნის ანიმაციის მთავარ კადრებს გამოსახულების ბაზაზე. მისი მთავარი დანიშნულებაა წარმოაჩინოს მთავარი პერსონაჟის ხასიათი მაქსიმალურად მიახლოებულად რეალობასთან.
ფაზების მხატვარი: მხატვარი, რომელიც ქმნის მონაკვეთების მოქმედების ფაზებსს.
ფონების მხატვარი: მხატვარ-დეკორატორი, ფონებისს და პანორამების შემქმნელი, რომლებზეც მიმდინარეობსს პერსონაჟების მოქმედება.
ეს ანიმაცია 6 კადრისაგან შედგება, იგი მოძრაობს წამში 10 კადრის სიჩქარით. 12 კადრი/წამში ტიპური სიჩქარეა ანიმაციური ფილმისათვის. |
ანიმციის შექმნის პრინციპი |
No comments:
Post a Comment