პუნქტი #2
ხელით ნახატი ანიმაცია წარმოიშვა IX საუკუნის ბოლოს და XX საუკუნის დასაწყისში. თავიდან ყოველი კადრი იხატებოდა ცალცალკე, რაც ძალიან რთული იყო და დიდ დროს მოითხოვდა.
შემდეგ შეიქმნა ზედაპირული ხატვის ტექნიკა გამჭვირვალე ნაჭრებზე, რომლებიც ერთმანეთზე იყო დადებული. ერთ ფენაზე შესაძლებელი იყო დახატული უკანა ფონი, მეორეზე პერსონაჟების სხეულის უძრავი ნაწილები, მესამეზე მოძრავი ნაწილები და ა.შ. ამ მოვლენამ საგრძნობლად შეამცირა სამუშაოების დროის ხანგრძლივობა. ეს ტექნიკა პირველად გამოიყენა უოლტ დისნეიმ.
ხელით ნახატი ანიმაციის ღირსებად მიჩნეულია მისი ტექნიკური სიმარტივე, ამიტომაც პირველი მულტიპლიკაციური ფილმები იყო დახატული. ემილ რეინომ 1877 წლის წლის 20 ივლისს დემონსტრირება მოახდინა და 30 აგვისტოს თავისი აპარატი_პრაკსინოსკოპი დააპატენტა. ეს თარიღი მულტიპლიკაციის დაბადებისდღედ მიიჩნევა.
ასევე, ნახატი ანიმაცია ამარტივებს სამუშაოს განაწილებას მულტიპლიკატორებ შორის. მისი გამოყენებით შეიძლება მიღწეულ იქნას რეალიზმის ყველა ეტაპი. უფრო მეტიც, 24 ფაზიანი მულტფილმის შექმნა ძალიან რთული და შრომატევადი საქმეა, ამიტომაც მეორე მსსოფლიო ომის შემდგომ პერიოდში განვიტარება ჰპოვა ე. წ. „რედუცირებულმა“ მულტიპლიკაციამ სტატიკური კადრებისა და წამში 4 კადრამდე გამარტივებული ფაზებით.
1900-1907 წლებში ამერიკელმა ჯეიმს სტიუარტმა გადაიღო მოკლემეტრაჟიანი მულტფილმები „ჯადოსნური ნახატები“, „სასაცილო სახის კომიკური გამომეტყველება“, „ სასტუმრო მოჩვენებებით“ და სხვა.
დღეისათვის ნახატი ფილმების უმრავლესობა წარმოებულია იაპონიაში. უოლტ დისნეის სტუდიები ან დახურულია ან გადასულია 3D ტექნოლოგიებზე, თუმცა მულტსერიალების უმრავლესობას ისევ იგივე ტექნოლოგიით აწარმოებენ.
ხელით ნახატი ანიმაცია
ხელით ნახატი ანიმაცია წარმოიშვა IX საუკუნის ბოლოს და XX საუკუნის დასაწყისში. თავიდან ყოველი კადრი იხატებოდა ცალცალკე, რაც ძალიან რთული იყო და დიდ დროს მოითხოვდა.
შემდეგ შეიქმნა ზედაპირული ხატვის ტექნიკა გამჭვირვალე ნაჭრებზე, რომლებიც ერთმანეთზე იყო დადებული. ერთ ფენაზე შესაძლებელი იყო დახატული უკანა ფონი, მეორეზე პერსონაჟების სხეულის უძრავი ნაწილები, მესამეზე მოძრავი ნაწილები და ა.შ. ამ მოვლენამ საგრძნობლად შეამცირა სამუშაოების დროის ხანგრძლივობა. ეს ტექნიკა პირველად გამოიყენა უოლტ დისნეიმ.
ხელით ნახატი ანიმაციის ღირსებად მიჩნეულია მისი ტექნიკური სიმარტივე, ამიტომაც პირველი მულტიპლიკაციური ფილმები იყო დახატული. ემილ რეინომ 1877 წლის წლის 20 ივლისს დემონსტრირება მოახდინა და 30 აგვისტოს თავისი აპარატი_პრაკსინოსკოპი დააპატენტა. ეს თარიღი მულტიპლიკაციის დაბადებისდღედ მიიჩნევა.
ასევე, ნახატი ანიმაცია ამარტივებს სამუშაოს განაწილებას მულტიპლიკატორებ შორის. მისი გამოყენებით შეიძლება მიღწეულ იქნას რეალიზმის ყველა ეტაპი. უფრო მეტიც, 24 ფაზიანი მულტფილმის შექმნა ძალიან რთული და შრომატევადი საქმეა, ამიტომაც მეორე მსსოფლიო ომის შემდგომ პერიოდში განვიტარება ჰპოვა ე. წ. „რედუცირებულმა“ მულტიპლიკაციამ სტატიკური კადრებისა და წამში 4 კადრამდე გამარტივებული ფაზებით.
1900-1907 წლებში ამერიკელმა ჯეიმს სტიუარტმა გადაიღო მოკლემეტრაჟიანი მულტფილმები „ჯადოსნური ნახატები“, „სასაცილო სახის კომიკური გამომეტყველება“, „ სასტუმრო მოჩვენებებით“ და სხვა.
დღეისათვის ნახატი ფილმების უმრავლესობა წარმოებულია იაპონიაში. უოლტ დისნეის სტუდიები ან დახურულია ან გადასულია 3D ტექნოლოგიებზე, თუმცა მულტსერიალების უმრავლესობას ისევ იგივე ტექნოლოგიით აწარმოებენ.
* |
ყველასათვის კარგად ნაცნობი მულტფილმი ტომი და ჯერიც ხელით ნახატი ანიმაციის მაგალითია
|
No comments:
Post a Comment